Stresul și anxietatea
  • 22
  • 0

Sursă articol: Garbo

Nu este de mirare că o parte din problemele omului modern sunt cauzate de stres.

Am traversat cu toții doi ani de pandemie, care au venit cu griji importante și cu presiunea tuturor schimbărilor din această perioadă.

Mai mult decât atât, situația conflictuală de la granița țării noastre ne influențează emoțiile, percepțiile și viața în general.

Ne facem griji privind siguranța viitorului nostru, empatizăm puternic cu suferința celor din jur, ne reorganizăm timpul și resursele pentru a ajuta persoanele care se află la nevoie, astfel că nu este deloc suprinzător că ajungem să ne simțim copleșiți.

Stresul face parte din viața noastră. Până la un punct, efectele stresului sunt benefice, în măsura în care ne ajută să ne pregătim mai bine pentru a face provocărilor, însă stresul cronic ne poate afecta starea de spirit și chiar sănătatea.

Stresul excesiv generează exacerbarea emoțiilor negative, până la tulburări de somn, oboseală cronică, nervozitate crescută, diminuarea funcțiilor cognitive (atenție, memorare, concentrare, învățare), fluctuații în greutate, scăderea imunității etc.

Fiecare dintre noi se poate simți, la un moment dat, copleșit în fața stresului. Există câteva soluții în viața de zi cu zi care ne pot ajuta să dobândim o mai bună gestionare a stresului.

Sfaturi pentru a gestiona mai bine stresul din viața ta

Soluții antistres din natură: Beneficiile plantelor adaptogene

Plantele adaptogene prezintă efecte pozitive în înlăturarea efectelor stresului și a stării de oboseală în general. Acestea au efecte diferite față de tonice și stimulente, întrucât cresc performanțele fizice și psihice ale organismului, cu menținerea pentru o perioadă mai lungă de timp a nivelului energetic crescut.

Rhodiola rosea, cunoscută și sub numele de „rădăcina de aur”, este principalul adaptogen pentru stres aprobat de Comitetul pentru produse medicinale din plante al Agenției Europene a Medicamentelor.

Rodiola rosea este recunoscută pentru efectele farmacologice adaptogene asupra oboselii și performanței mentale, a demonstrat eficacitate în oboseala cauzată de stres și sindromul de burn-out și contribuie la o activitate mentală și cognitivă optimă, prin stimularea capacităților de atenție și memorare.

Ocimum basilicum, cunoscut popular sub numele de busuioc, este o plantă adaptogenă aromatică ce provine din țările Asiei, fiind utilizată de mii de ani atât în medicina tradițională, cât și în preparatele culinare. Principalele beneficii adaptogene ale busuiocului constau în inducerea unei stări de bine, de liniște și relaxare și ajută la menținerea unui somn bun.

Soriso prezintă în compoziția sa extracte vegetale standardizate de Rhodiola rosea, împreună cu Ocimum basilicum, fiind recomandate 2 capsule pe zi (dimineața și la prânz).

 

Soriso însumează beneficiile plantelor adaptogene, fiind recomandat pentru:

  • Creșterea capacității organismului de adaptare la stres fizic și psihic, ajutând la dobândirea unei stări generale de bine;
  • Îmbunătățirea proceselor cognitive de memorare, concentrare și învățare;
  • Îndepărtarea stării de oboseală și a efectelor stresului;
  • Protejarea organismului împotriva acțiunii distructive a radicalilor liberi, prin conținutul sau în antioxidanți naturali.

Concentrează-te asupra aspectelor pozitive ale vieții

Există mai multe tehnici ajutătoare în focusarea pe aspectele bune din viața noastră și pe calitățile pe care le avem. De exemplu, realizarea unor liste de recunoștință , de scopuri clare, pentru a nu pierde din vedere direcția în care mergem, trecerea în revistă a evenimentelor care ne-au plăcut din ziua ce tocmai a trecut, poate chiar și o listă cu ceea ce apreciem la noi înșine sau ne-ar plăcea să dobândim.

Menținerea focusului pe ceea ce ne conferă o stare de bine în viața noastră de zi cu zi reprezintă o practică bună pentru a deveni mai optimiști și mai eficienți.

Practică zilnic o activitate care te ajută să te simți bine

Fie că este vorba despre o ședință de meditație, o baie relaxantă, de citirea a câtorva pagini dintr-o carte bună sau pur și simplu de practicarea unui hobby, este recomandat să nu lăsăm să treacă nici măcar o zi fără a face ceva ce ne conferă o stare de bine.

Foto: Dean Drobot/ shutterstock.com

Limitează timpul de expunere la ecrane

Este posibil ca televizorul, știrile urmărite, utilizarea excesivă a telefonului să provoace o stare de neliniște sau chiar de tristețe, mai ales dacă urmărești frecvent știri care provoacă îngrijorare sau care aduc vești neplăcute. Limitarea expunerii la aceste medii ajută în restrângerea perioadelor din zi când există riscul să perturbăm confortul psihic.

Adoptă o rutină a somnului

Organismul nostru învață anumite comportamente și se pregătește deja pentru cele repetitive, care prezintă o anumită cronologie. Așadar, dacă ai stabilită o oră de somn și un ritual de seară pe care îl respecți zi de zi, corpul tău se va pregăti deja pentru toate acestea, se va liniști și calitatea somnului va fi mai bună. Adulții ar trebui să doarmă în jur de 7-9 ore pe noapte.

Fă mișcare în fiecare zi

Mișcarea reduce stresul și îmbunătățește dispoziția. Poți încerca un program de exerciții fizice sau poți alege pur și simplu să te plimbi în aer liber. Un minim de 30 de minute de mișcare de câteva ori pe săptămâna poate reprezenta o practică suficientă pentru alungarea stresului și creșterea energiei fizice și psihice.

Ai grijă de alimentația ta

Adoptarea unei alimentații echilibrate, bogată în fructe și legume, proteine de calitate, cereale integrale, nuci, semințe și grăsimi sănătoase, reprezintă un pas important pentru menținerea energiei și sănătății generale. Este de asemenea recomandată evitarea fumatului, a consumului excesiv de alcool, a alimentelor bogate în grăsimi saturate sau în zaharuri adăugate. Și nu uita să te hidratezi corespunzător.

Cum știi că este timpul să acorzi mai multă atenție luptei contra stresului?

Fără să ne dăm seama, stresul ne cuprinde ca o caracatiță, ne sufocă potențialul și energia, ne amenință sănătatea și echilibrul. Câteva semne ar trebui să îți atragă atenția că este posibil ca stresul să preia controlul în viața ta:

  • Te confrunți cu modificări în rutina somnului sau chiar cu somn neodihnitor;
  • Simți că oboseala nu îți dă pace;
  • Te confrunți cu modificări în comportamentul alimentar, adesea reprezentate printr-o tendință mai mare de a consuma alimente dulci sau bogate în calorii;
  • Te confrunți cu iritabilitate, nervozitate, tulburări de concentrare, memorie și învățare;
  • Nu mai simți la fel de multă satisfacție în viața ta ca altădată;
  • Dezvolți temeri exagerate față de posibile evenimente din viitor, atât legate de tine, cât și de cei din jurul tău, cum ar fi persoanele dragi;
  • Simți că unele probleme de sănătate deja existente par să se agraveze;

Toate acestea pot fi semnele nedorite ale stresului, pe care le poți preveni sau estompa urmând sfaturile noastre de mai sus.

Ai grijă de tine în fiecare zi și nu uita să savurezi micile bucurii ale vieții.

Sursa foto articol: puhhha/ shutterstock.com

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *