Cercul vicios dintre stres si tulburările de somn

Cercul vicios dintre stres si tulburările de somn

Conform unui sondaj din anul 2022 realizat de National Sleep Fondation, s-a constat că un somn de calitate superioară este asociat cu un nivel scăzut de stres.

De asemenea, sondajele au arătat că stresul cauzat de pandemia de COVID-19 a avut un impact puternic asupra calității somnului, 41% dintre oameni prezentând modificări negative în privința odihnei.

Relația dintre stres și somn

Există o relație bidirecțională între stres și somn, astfel cele două se pot influența reciproc.

Nivelul ridicat de stres poate conduce la insomnii, iar scăderea calității somnului amplifică nivelul de stres.

Ce este stresul?

Stresul poate fi definit ca fiind răspunsul complex al organismului la o situație percepută ca fiind amenințătoare sau dificilă.

Când apare o situație stresantă, creierul declanșează răspunsul de “luptă sau fugi”, care provoacă eliberarea unor hormoni precum adrenalina. Ceea ce duce la creșterea tensiunii arteriale, accelerarea respirației, scăderea sensibilității la durere sau digestie încetinită.

Cum afectează stresul calitatea somnului?

Stresul poate afecta negativ calitatea somnului, provocând dificultăți a adormire, somn fragmentat și de calitate slabă.

Este dificil să atingi cele 7-9 ore de somn recomandate atunci când mintea ta este activă și încă rulează tot ce s-a petrecut peste zi sau își face planuri pentru ziua ce urmează.

Un somn insuficient provoacă o stare generală negativă, reduce energia și scade capaciatatea de a funcționa la un nivel optim pe durata zilei.

Se instaurează treptat un deficit cronic de somn ce afectează calitatea vieții.

Se poate instaura insomnia cauzată de stres și constă în dificultatea de a adormi sau de a menține un somn neîntrerupt întreaga noapte. Persoanele care suferă de insomnie pot prezenta somnolență pe parcursul zilei, pot fi irascibile, iar activitățile personale și profesionale pot fi influențate negativ.

Cum să menții un somn de calitate în perioadele de stres?

● Luați cina cu minim 2-3 ore înainte de a merge la culcare – în acest fel stomacul va avea timp să digere alimentele complet.

● Tehnicile de relaxare pentru ameliorarea somnului pot fi benefice, în special celor cu dificultăți de adormire (respirații profunde, meditație sau relaxare musculară progresivă)

● Relaxează-te cu o baie caldă;

● Citește câteva pagini din cartea preferată și evită să utilizezi telefonul/laptopul/tableta înainte de a adormi;

● Creează un spațiu confortabil și prietenos cu somnul. Trage draperiile, creează întuneric în dormitor, menține o temperatură a camerei potrivită și încearcă să fii constat cu ora la care mergi să te odihnești;

● Poți apela la un ajutor suplimentar – Soriso Luna cu 30 de minute înainte de culcare și Soriso

Despre Soriso Luna🌙

Soriso Luna conferă o stare de calm și de relaxare, induce un somn odihnitor, datorită mecanismelor de acțiune ale celor trei ingrediente: melatonina, extract din rădăcină de Valeriana officinalis și L-Teanină.

Cum te poate ajuta Soriso Luna:

Este un supliment alimentar care contribuie la:

– atenuarea tulburărilor de somn;

– reduce timpul necesar pentru a adormi;

– menține un somn natural și odihnitor;

– îmbunătățește calitatea somnului și reglarea ciclului somn-veghe și a ritmului circadian;

– reduce iritabilitatea;

– susține stare de bine.

Cum se administrează

La adulți, se recomandă 1 capsulă pe zi cu o cantitate suficientă de apă, de preferat seara cu 30 de minute înainte de culcare.

Pentru a obține un efect optim, se recomandă administrarea timp de 4 dar nu mai mult de 8 săptămâni. La nevoie, se poate relua administrarea după o pauză de 5-7 zile.

Despre Soriso

Soriso prezintă în compoziția sa extracte vegetale standardizate de Rhodiola rosea, împreună cu Ocimum basilicum.

Soriso însumează beneficiile plantelor adaptogene, fiind recomandat pentru:

  • Creșterea capacității organismului de adaptare la stres fizic și psihic, ajutând la dobândirea unei stări generale de bine;
  • Îmbunătățirea proceselor cognitive de memorare, concentrare și învățare;
  • Îndepărtarea stării de oboseală și a efectelor stresului;
  • Protejarea organismului împotriva acțiunii distructive a radicalilor liberi, prin conținutul sau în antioxidanți naturali.

Cum se administrează

Se recomandă 2 comprimate pe zi, preferabil dimineața și/sau la prânz, timp de 20 de zile pe lună.
Se administrează cu o cantitate suficientă de apă, cu 15-30 de minute înainte de masă.

Arii de utilizare

categorii posts

Urmărește-ne